Sunfab på världens största lastbilsmässa

2016-10-14

IAA Exhibition 2016 IAA Exhibition 2016

Lastbilsmässan IAA i Hannover 22-29 sep blev en stor framgång för Sunfab. Besöksantalet i montern var 20% högre än 2014 och många nya kundkontakter knöts.

Lastbilsmässan IAA har en mer än hundraårig historia. Redan 1897 avhölls den första mässan, då på ett hotell i Berlin. Under årens lopp har mässan vuxit kontinuerligt och nu räknas den som världsledande för lastbilsbranschen. IAA arrangeras vart annat år, alltid i Hannover, Tyskland. Årets upplaga drog en rekordpublik. Hela 245.000 personer besökte mässan under åtta dagar 22 - 29 september. Trots att IAA detta år var nedkortad med en dag, drog den ändå fler besökare än 2014.

Lyckad medverkan för Sunfab
Sunfabs medverkan på IAA blev mycket lyckad. Besöksantalet var ca 20 % högre än mot förra gången mässan arrangerades 2014.
–För oss är IAA den viktigaste mässan under året, berättar Marie Nilsson, VD på Sunfab Hydraulics. Det blir mötesplats där hela branschen sluter upp. Majoriteten av besökarna kommer från Europa men hela världen är representerad här, fortsätter Marie. I vår monter fick vi t ex besök av flera av våra distributörer, men också av några av våra viktigaste slutkunder. Det mest positiva från mässan är ändå alla nya kundkontakter som skapades. Det ger oss möjligheter att komma ut på helt nya marknader. Vi har förfrågningar både från Mellanöstern och Asien som ser mycket intressanta ut, avslutar Marie Nilsson.

SAP DIN

Sunfabs aluminiumpumpserie SAP, här med en By pass monterad, rönte ett stort intresse under mässan.