MITTIA – Branschmässan för skogstransporter

2015-10-14

Mittia Skogstransport 2015 Mittia Skogstransport 2015

I Ljusdal - mitt i ett av de mest skogstäta regionerna i Sverige, arrangeras vartannat år den mässa som många inom skogstransportbranschen anser vara den viktigaste mötesplatsen. Årets mässa arrangerades 14-15 augusti och hade ca 6000 besökare. Sunfab deltog på mässan i sensommarvärmen.

Under mässan i Ljusdal kommer främst besökare från Sverige, men i år märktes en ökning av besökare från både Finland och Norge. Ca 130 utställare var på plats under årets mässa som har sin fokus mot skogstransport med i första hand lastbilar. Volvos FH16 klubb som startade på Mittia firade även sitt 10-års jubileum under mässan.

Sunfab ställde också ut och visade bl a upp den nya kompletta serien SAP-pumpar och de två ”tungviktarna” SCPD 76/76 och SVH 130.

Nära dialog med slutkunder
– Det positiva för oss med Mittia Skogstransport är att den är nischad mot just skogstransporter där vi har många slutanvändare. Vi kommer i kontakt med många av våra slutkunder och får ta del av deras synpunkter och önskemål gällande applikationernas utveckling och krav på hydrauliken. Det är marknaden som styr utvecklingen av våra produkter, berättar Per Sundin, säljansvarig för Norden på Sunfab. Vi fick många intressanta besök i vår monter om just detta.